{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Avui dia, la majoria tenim una vida bastant activa, i a vegades fins i tot estressant. Això fa que estem cansats i necessitem una injecció d’energia. Doncs bé, avui parlarem sobre com recuperar l’energia diària amb uns consells molt senzills d’alimentació i d’hàbits de vida saludables.

Comencem amb l’alimentació, ja sabeu que aquest tema és molt important, oi? Doncs sí, l’organisme necessita una entrada constant de nutrients i energia per funcionar correctament i això ho aconseguim mitjançant l’alimentació. Ja veureu que és ben fàcil! L’ideal és tenir una alimentació equilibrada i variada, és a dir, menjar una mica de tot, sense oblidar-nos de la moderació. D’aquesta manera, ens assegurarem que obtenim dels aliments els diferents nutrients (carbohidrats, proteïnes, greixos, vitamines, minerals i aigua) que necessitem per funcionar a tot gas! I és que no hi ha cap aliment que, ell sol, ens aporti tots els nutrients que necessitem. A més, com he comentat abans, per trobar-nos bé i plens d’energia i vitalitat, l’entrada d’aliments ha de ser constant, és a dir, hem d’evitar dejunis prolongats que ens farien sentir cansats i febles. Us recomano fer ingestes més petites però més repartides al llarg del dia. Podeu fer entre 4 i 6 àpats al dia (per exemple, per esmorzar, a mig matí, per dinar, per berenar i per sopar), depenent de les vostres necessitats, activitat física i horaris laborals.

Un altre punt important, que ja he esmentat, és la moderació. Un truc genial és fer ingestes més petites ja que, si mengem massa, la digestió serà més pesada i l’organisme haurà d’invertir-hi molta energia. Això pot fer-nos sentir cansats i somnolents. Oi que després d’un tiberi ens trobem així?

Molt bé! Ara que ja us he donat alguns consells sobre alimentació, veurem quines altres coses podem fer per revitalitzar-nos i recuperar l’energia diària. Segur que heu pensat a practicar activitat física, oi? Doncs sí, fer alguna mena d’exercici de manera regular activa l’organisme i ens fa sentir més energètics i vitals… I és que l’activitat comporta més activitat, oi? Poseu imaginació al vostre dia a dia perquè la jornada sigui d’allò més activa! Oblideu-vos de l’ascensor i pugeu escales, camineu i passegeu tant com pugueu, poseu música i balleu!, feu un descans i aprofiteu per fer uns estiraments… Conec més d’una persona que exercita els músculs en qualsevol lloc (asseguts a la feina, a l’autobús, mentre cuinen, mentre veuen la televisió…), podeu fer, per exemple, contraccions d’abdominals i glutis o, si sou en un lloc més privat, feu flexió de cames o exerciteu els braços. Us hi atreviu?

Finalment, només em queda aconsellar-vos sobre el descans diari. No hi ha res millor que un son ben reparador per llevar-se amb tota l’energia renovada! Per fer-ho, eviteu prendre begudes excitants a partir de mitja tarda, sopeu lleugerament, dormiu en una habitació còmoda, amb una temperatura adequada i sense gaire soroll i seguiu una rutina d’horaris. Ja veureu com us aixequeu com nous!

Espero que aquests consells us ajudin a recuperar l’energia diària i que gaudiu al màxim de la vida!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.