{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Regles d’or per a una dieta equilibrada

Ja saps que és molt important mantenir una dieta equilibrada, però a vegades un estil de vida massa atrafegat t’ho pot impedir. Aquestes cinc regles senzilles són fàcils de memoritzar i t’ajudaran a mantenir el cos en perfecte estat!

Comença el dia amb un esmorzar saludable

Comencem pel principi. Per tenir un bon dia, és important començar-lo tal com vols que continuï. Els nutricionistes ja fa anys que ho diuen: és imprescindible fer un esmorzar nutritiu i saludable cada matí. Per què? Perquè arrenca el metabolisme i et dóna energia per al dia que t’espera. Si arribes a la feina amb l’estómac buit, et serà més difícil concentrar-te i és més probable que acabis picant alguna cosa. Els aliments per fer un bon esmorzar són la fruita, la civada i el iogurt natural.

Evita els aperitius no saludables

El teu company de feina ha portat galetes casolanes i les ha deixades a la taula perquè tothom n’agafi. Què faràs? Per molt temptadores que siguin, mira de no atacar-les. Porta sempre una peça de fruita a la feina per a situacions com aquesta. Et proporcionarà l’energia que et demana el cos, però sense trossets de xocolata!

Menja poc i més sovint.

A l’hora de dinar, sovint mengem més del que necessitem perquè tenim gana. Abans d’arribar en aquest punt, reparteix els teus àpats en racions més petites i menja cada 3 hores. D’aquesta manera, no arribaràs al punt en què tinguis tanta gana que mengis més del compte. Si et prepares carmanyoles de menjar per endur-te a la feina, no tindràs temptacions a la cafeteria i, a més, estalviaràs diners!

Troba la proporció adequada

Una manera fàcil de saber si el teu plat és equilibrat és comprovar si conté un 50 % de verdures sense midó o amanida. Fes-te seguidor de les fulles! Les verdures de fulla verda fosca, com els espinacs, la col kale, les fulles de mostassa bruna i la xicoira, són gustoses i, a més, riques en fibra i carotenoides (antioxidants). Un 25 % del plat hauria de ser proteïna magra com ara pollastre sense pell o gall d’indi. L’altre 25 % hauria d’incloure hidrats de carboni: els més saludables són els integrals i els que tenen un índex glucèmic baix (moniato, llenties, cigrons, etc.). Si compleixes les proporcions 50:25:25 en cada àpat, t’asseguraràs que consumeixes la combinació equilibrada de nutrients per al teu cos.

Beu aigua

Sovint confonem la sensació de set amb gana. La majoria de nosaltres no bevem prou aigua, així que cal que t’asseguris que sempre tens un ampolla a la teva bossa i recorda que has d’anar fent glops al llarg del dia. Quan el cos està deshidratat, notes cansament i corres el risc de tenir mals de cap, marejos i la boca i la pell seques. Acostuma’t a beure un got d’aigua cada matí en dejú, amb el cafè de la feina, durant i després de dinar i just abans d’anar al llit. Incloure l’aigua com a part de la teva rutina és una bona manera d’estar hidratat.

Si segueixes aquestes regles d’or per a una dieta equilibrada, el teus cos estarà més sa i content i tindrà més energia. Tens algun suggeriment per mantenir una dieta saludable quan es porta un estil de vida atrafegat?

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre