{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Atenció i consciència plena

Mindfulness no té cap traducció exacta en català, però significa més o menys consciència i atenció plena. Es practica presents en la nostra experiència diària. Però, què vol dir estar presents en el dia a dia? Concentrar-nos-hi, no deixar que el cap divagui arrossegant els nostres pensaments i sentiments cap a situacions del passat o del futur. Es tracta d’entrenar la nostra atenció en moments de calma per poder ‘veure-hi’ en situacions de tensió. La idea és aprendre a respondre amb eficàcia als desafiaments de la vida, en lloc de reaccionar-hi deixant-nos portar per la por, cosa que pot acabar causant problemes de salut.

Beneficis

Aquesta disciplina, entre moltes altres coses, redueix les distraccions i augmenta la concentració, disminueix l’estrès i l’ansietat quotidiana, ajuda a gaudir del present i relaxa cos i ment. També augmenta la flexibilitat corporal, ja que ens ajuda a ser conscients del cos, i millora la qualitat del son. Tot plegat es resumeix en una millora general del nostre estat físic i psíquic, amb el consegüent benestar i millora de la qualitat de vida.

Meditació, clau per aconseguir-ho

És la manera més estesa de practicar-lo. Consisteix a seure una estona, intentant deixar la ment en blanc, la qual cosa s’aconsegueix parant atenció a la respiració, les sensacions, els sons, etc. Una manera d’aprendre a desconnectar el pilot automàtic.

Acceptació i compromís

Per arribar a bon port es necessita certa disciplina, compromís amb la pràctica i un desig de voler viure la pròpia vida. No cal res més. La persona ja té tot el que necessita per practicar-lo, ja que l’atenció és una habilitat inherent a l’ésser humà.

Com s’ha de començar?

Idealment cal seguir un programa d’entrenament en grup per després integrar-lo en la teva vida diària i practicar-lo pel teu compte.

Com es prepara?