{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Som en ple hivern, uns mesos que ens ofereixen l’oportunitat de gaudir dels productes típics que acompanyen aquesta època. Un dels més destacats és la fruita, perquè en podem obtenir múltiples beneficis: conté vitamines i, a més a més, és perfecta per mantenir una dieta rica en fibra. Vols saber quina és la fruita típica de l’hivern i quines propietats té? Continua llegint!

Fruita d’hivern

Caqui

El caqui és una fruita amb antioxidants. El desembre i el gener són dos dels millors mesos per collir-ne i consumir-ne. Conté vitamina A. Té un gust molt dolç que el converteix en unes postres irresistibles, ideal per afegir-lo a una macedònia.

Xirimoia

El gener és el mes de collita primerenca de la xirimoia. Aquesta fruita conté vitamina A i C i, a més a més, conté fibra. És baixa en greixos i té efecte sadollant, cosa que la converteix en una bona opció per menjar-ne a mig matí.

Maduixes

Durant aquest mes comença la collita, però el febrer i el març són la millor època per menjar-ne. Les maduixes són fruites antioxidants amb vitamina C. Són perfectes per prendre-les senceres o en batuts.

Kiwi

Una altra fruita que conté vitamina C. De fet, el kiwi conté gairebé el doble de quantitat d’aquesta vitamina que una taronja. Però a més a més, aquesta fruita conté fibra soluble. El gener, el febrer i el març són tres dels millors mesos per gaudir del gust del kiwi.

Poma

La tardor i l’hivern són les dues estacions de l’any en què més bones són les pomes. Aquest aliment tan quotidià té gairebé tota la fibra a la pell, igual que la majoria de la fruita; per tant, és recomanable no pelar-la. Només cal rentar-la bé. El contingut en vitamina A i C la converteixen en unes postres ideals.

Litxi

Es tracta d’una fruita originària de la Xina, i l’època d’importació comprèn els mesos de novembre, desembre, gener i febrer. L’hivern és la millor època per trobar-ne a les fruiteries i als supermercats. Aquesta fruita no només conté fòsfor i magnesi, també destaca entre els seus nutrients la vitamina C. Has tastat els litxis? Tenen un gust que et sorprendrà!

Coco

Encara que el tinguem molt present i puguem trobar-ne tot l’any, el coco, com els litxis, és una fruita d’importació. El seu valor energètic és alt i destaca el contingut que té en fibra i vitamina E. És l’ingredient perfecte per a les receptes més dolces: combinat amb xocolata és impossible resistir-s’hi! Tot i que, això sí, amb moderació.

Taronja

És la fruita més típica dels països mediterranis. Al nostre, l’hivern i la primavera són les millors estacions per consumir-ne. Aquesta fruita conté vitamina C. Amb només una taronja al dia podem cobrir les necessitats diàries d’aquesta vitamina, bona per al funcionament dels ossos.

Mandarina

La germana petita de la taronja. Aquest cítric, a més de vitamina C, també conté vitamina A i minerals com el calci o el magnesi. Està formada majoritàriament per aigua, de manera que el seu contingut calòric és molt baix. Té una mida molt pràctica, que fa que sigui una fruita perfecta per endur-nos a la feina i prendre com un piscolabis molt saludable.

Plàtan

No hi ha excuses per no prendre’n! I és que el plàtan és una de les poques fruites que es pot collir i consumir qualsevol mes de l’any. Sempre és una bona ocasió per gaudir del gust que té, ja que conté potassi i magnesi.

Pomelo

També coneguda com a aranja, aquesta fruita es troba en diferents varietats depenent del color de la polpa: groc o rosat. En general, conté vitamina C i, en particular, les que tenen un color més rogenc contenen carotenoides, un compost antioxidant.

Ara que ja coneixes la fruita d’hivern, què esperes per prendre’n i beneficiar-te de les vitamines que t’ofereixen? D’altra banda, per assegurar-te que no te’n faltin en el dia a dia, pots prendre cada matí Actimel amb vitamines, que ajuda les nostres defenses.

*Dins d’una dieta equilibrada i d’un estil de vida saludable, Actimel, amb L. Casei Danone, conté vitamines D i B6, que contribueixen al funcionament normal del sistema immunitari.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.