{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El gaspatxo és un plat originari de terres espanyoles, i agrada tant que s’ha expandit per tot el món. Hi ha tants gaspatxos com regions: andalús (potser el més popular), extremeny, manxec, murcià, castellà.. No hi ha una recepta única per elaborar un “bon” gaspatxo, sinó que “cada mestre té el seu llibre”. Cada zona, família… hi afegeix els ingredients que considera oportuns i li dóna el seu toc personal.

Els ingredients bàsics del gaspatxo són el tomàquet, l’all i l’oli d’oliva, però també pot contenir pebrot, pebre vermell, ceba, cogombre, pa, vinagre… Aquests aliments aporten nutrients molt saludables i converteixen el gaspatxo en un plat idoni per a qui vulgui cuidar-se. Fixa’t en les propietats tan bones d’aquest plat:

  • Ajuda a beure aigua, ja que tant el tomàquet com la resta de verdures que conté són riques en aigua, i normalment també s’hi afegeix aigua durant l’elaboració.
  • Aporta vitamines molt beneficioses, com la vitamina A, que contribueix al manteniment de la visió i de la pell en condicions normals, i la vitamina C, que millora l’absorció del ferro i ajuda a disminuir el cansament i la fatiga. Aquestes vitamines les aporten el tomàquet, els pebrots i el pebre vermell en pols.
  • És una font de fibra gràcies a les verdures que conté, especialment el tomàquet. A més, si hi afegeixes pa integral, el percentatge de fibra augmentarà.
  • L’aportació de calories és molt variable i pots adaptar la recepta segons com el vulguis (més lleuger o més calòric). Les verdures són de baix valor energètic, és a dir, aporten poques calories. No obstant això, si té pa i bastant oli, serà més calòric.
  • Conté greixos saludables i vitamina E, que és un potent antioxidant, en cas que utilitzis oli d’oliva verge extra. Linkar al artículo “Los secretos del aceite de oliva virgen extra”
  • No aporta colesterol ni greixos poc recomanables.

Preparar un gaspatxo és fàcil i ràpid. Tritures les verdures i les hortalisses crues al morter o a la batedora fins a obtenir una crema fina. Si encara no t’he convençut, et passo aquesta recepta que t’agradarà molt. Si vols anar una mica més enllà i t’agradaria aconseguir un gaspatxo fantàstic, et revelo aquests trucs i secrets:

  • Perquè el gaspatxo quedi ben bo convé utilitzar verdures en bon estat, cenyir‑se a les quantitats que indica la recepta i fer un lent majado.
  • Els tomàquets seran més bons si els conserves a temperatura ambient (vigila que no es facin malbé), i encara millor si els compres madurs perquè són més dolços. En cas que els compris verds, deixa’ls madurar al sol i així evitaràs que siguin molt àcids.
  • Perquè no quedi un gaspatxo de color massa clar o ataronjat, tria els tomàquets que són allargats i de color vermell intens, en lloc dels rodons, i afegeix-hi poc pa. Si et passes de pa, pots rectificar-ho i afegir-hi més tomàquet al final.
  • Si vols un gaspatxo sense llavors de tomàquet o de cogombre, pots batre el tomàquet sol i passar-lo pel colador, fes el mateix amb el cogombre, i després barreja’ls amb la resta d’ingredients.
  • Treballa la presentació del plat si t’agrada deixar bocabadats els comensals! J Queda molt bé servir el gaspatxo en tasses de sopa o consomé, i afegir-hi guarnicions: pots posar-hi per sobre herbes aromàtiques, trossets petits de pa, fruita (alguns grans de raïm o trossos de poma) o làmines fines de les verdures que hagis utilitzat per fer el gaspatxo. També el pots acompanyar amb un ou cuit.
  • Conserva el gaspatxo tapat i refrigerat, i per gaudir-ne més, pren-te’l just quan el treus de la nevera. Fins i tot, si en el moment de consumir-lo no està prou fred, pots afegir-hi glaçons de gel.

Oi que amb tanta calor, prendre un bon gaspatxo fa somriure més d’un? Bon profit!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.