{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Tot i que sempre intentem donar el millor de nosaltres mateixos, de vegades és inevitable tenir la sensació que no podem seguir el nostre ritme de vida. És llavors quan generem cert estrès, tant en el pla laboral com personal, que domina el cos. El cansament i les preocupacions ens poden vèncer, però de nosaltres dependrà evitar que això passi. El moviment mindfulness ens ensenya a relaxar-nos, a estar a gust amb nosaltres mateixos i a gaudir del present. Vols saber més coses sobre les tècniques per aconseguir-ho?

Mindfulness: què és i com es posa en pràctica

El mindfulness, traduït literalment com a “conscienciació”, és un concepte lligat a la psicologia que ens anima a tenir plena consciència de les nostres emocions i a aprendre a gestionar-les. Aquest moviment també es coneix com a "atenció plena o atenció conscient". Té arrels budistes i està molt relacionat amb un altre moviment: el Vipassana, una tècnica de meditació procedent de l’Índia. A Occident el terme mindfulness va esdevenir especialment popular gràcies al professor novaiorquès Jon Kabat-Zinn, que va introduir aquesta pràctica i la seva aplicació en el camp de la medicina i la salut mental. És el fundador de la Clínica de Reducció d’Estrès del Centre Mèdic de la Universitat de Massachussetts.

Al marge dels seus orígens, el mindfulness s’ha convertit actualment en una tècnica molt popular. Practicar-lo és fàcil: només cal reconèixer què està passant al voltant nostre mentre està passant. Què vol dir això? Que de vegades no ens adonem que continuem cavil·lant sobre preocupacions del passat o bé que n’afegim d’altres de noves sobre el futur. Les tècniques mindfulness intenten eliminar la càrrega extra d’estrès que nosaltres mateixos ens imposem i ens ensenyen a relacionar-nos amb el que està passant en la nostra vida just en aquest moment. És una manera de ser conscients de la realitat que ens envolta, sense jutjar, centrant-nos a aconseguir l’equilibri i a viure una vida plena.

Mindfulness: Exercicis pràctics

Practicar el mindfulness és practicar la meditació. L’únic que necessitem per practicar el mindfulness és tenir intencionalitat, voler convertir-ho en una manera de viure.

Un dels objectius d’aquesta meditació no és deixar la ment en blanc, com erròniament acostumem a pensar, ja que si ho has intentat alguna vegada coincidiràs que és impossible. Es tracta de deixar la ment tal com està i centrar-nos en el que ens passa pel cap i com ens afecta.

Hi ha diferents programes per practicar el mindfulness: podem fer-ho tant en grup en un centre especialitzat com simplement de manera individual en la intimitat de casa nostra. Entre les pràctiques d’aquest moviment hi ha exercicis com per exemple controlar la respiració, eliminar tensions o prendre consciència del cos.

Tècniques de mindfulness per practicar a casa

Ara que hem interioritzat l’objectiu del mindfulness, és hora de posar-lo en pràctica. Aquí tens alguns exercicis que pots fer a casa. Et recomanem que els facis sobre una superfície còmoda, en una estoreta de ioga o en un coixí de meditació. I recorda...! No són una sèrie d’exercicis per fer només uns minuts al dia, sinó una manera de viure que a poc a poc anirem interioritzant.

1. Desenvolupament de l’observació conscient

Perquè entenguem què és exactament aquest concepte farem un exercici molt senzill. Centrem l’atenció en un objecte concret que tinguem al voltant i ens concentrem només en això. Pot semblar fàcil però del que es tracta és de dirigir el nostre pensament cap a aquest objecte determinat, sense que res més ens distregui: hem d’alliberar la ment i centrar-nos en el present.

2. Control de la respiració

La respiració té un paper molt important en el mindfulness. Per ser-ne conscients, en aquest exercici respirarem a poc a poc pel nas i expulsarem l’aire per la boca. Intentarem respirar amb el ventre en lloc del pit. En aquest exercici hem de centrar-nos en el so i en el ritme de les nostres inspiracions i evitar que altres pensaments ens distreguin. Amb un minut n’hi haurà prou per començar.

3.  Ser conscients dels nostres sentiments

Per aconseguir-ho hem de tancar els ulls, respirar fondo i deixar que la ment s’ompli de tot el que estem vivint: feina, família, situacions específiques, com ens sentim davant tot plegat… Es tracta d’observar aquests sentiments, de pensar-hi i analitzar-los. No hem de deixar-nos portar per ells ni involucrar-nos-hi, simplement analitzar-los i observar com ens afecten.

4. Comptar fins a 10

Sembla fàcil, però no es tracta de fer-ho de pressa i corrents. L’objectiu és enumerar cada xifra pausadament, compaginant els nombres amb la nostra respiració i sense perdre la concentració.

5.  Menjar sent conscient dels aliments que ingerim

El moviment mindfulness no es limita al benestar emocional i la meditació. Com hem dit, es tracta d’una manera de viure que hauríem d’extrapolar a tots els àmbits. Com per exemple al menjar. És la pausa perfecta per desconnectar, relaxar-nos i gaudir del gust dels nostres aliments preferits. Però siguem sincers: realment som conscients del que mengem? De vegades, en comptes de fer atenció al plat, ens distraiem mirant la televisió o contestant els missatges que tenim al mòbil i se’ns oblida el que és realment important: gaudir del moment. Per evitar que això passi podem practicar el mindful eating, una tècnica mindfulness que ens ajuda a menjar sent conscients del que ingerim i escoltant el nostre cos. Per practicar-ho a casa et proposem:

  • Dedicar un mínim de 20 minuts al menjar
  • Menjar sense distraccions, envoltat simplement pels amics o la família i parlar amb ells.
  • Menjar per necessitat i no per golafreria: si ja no tenim més gana, per què continuem menjant?

Què en penses d’aquest moviment? Creus que val la pena incloure’l en les nostres vides? Nosaltres, per descomptat, ens apuntem al mindfulness!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.