{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Quan anem a menjar fora de casa, en un restaurant per exemple, ens agrada menjar bé, ens agrada gaudir del que demanem i ens agrada assaborir bé el menú. Totalment d’acord! Sobretot perquè pensem: “un dia que no he de cuinar jo…”, oi? Però això no vol dir que puguem descuidar la nostra alimentació.

Recordeu que una dieta saludable s’aconsegueix menjant de manera equilibrada... cada dia!

Per això he pensat a donar-vos petits trucs per poder menjar de manera saludable també quan mengeu fora de casa.

Primer de tot convé, però,recordar les bases de la piràmide de l’alimentació saludable. Llegint de baix cap a dalt, la piràmide ens recorda que la base de la nostra alimentació han de ser els aliments rics en hidrats de carboni complexos (pa, cereals integrals, arròs, pasta, patata, alguns llegums) i la fruita i la verdura. També són aliments de consum diari altres productes com la llet i els seus derivats (iogurt, formatge, etc.), i els productes que ens aporten proteïnes (alguns llegums, peix, carn, marisc i ou).

Contràriament a aquests aliments, no són de consum diari carns amb molt de greix, embotits, begudes refrescants, gelats, dolços, caramels i altres aliments amb gran aportació de greixos o sucres. Per tant, hem de tenir presents els aliments que són de consum ocasional i no demanar-los massa vegades.

Us proposo això:

  • Poseu en pràctica la piràmide de l’alimentació saludable: és a dir, demaneu sempre una combinació d’un o dos plats que us aportin hidrats de carboni complexos, proteïnes i verdures. Això es pot traduir en, per exemple, un primer plat de pasta amb bolets i un segon plat amb bacallà i amanida variada. De la mateixa manera, no serà correcte demanar (i és molt usual) un primer plat de peix i un segon plat de carn, o a la inversa, perquè ens estarem passant en la dosi proteica i, a més, ens faltaran la verdura i els hidrats de carboni. Ja ho sé, no sempre els menús que ens proposen faciliten poder fer una tria correcta… Ho constato contínuament!
  • No abuseu de productes de consum ocasional: podeu demanar alguna mena de producte de consum ocasional si us ve de gust, però que la tria no sigui sempre aquesta. Per exemple, és millor no demanar repetidament una carn vermella com la vedella, sinó prioritzar abans el consum de carn blanca, alguns llegums, ou o peix; no trieu plats a base de fregits o que amb freqüència vagin acompanyats de salses contundents…
  • Per beure… aigua!No hi ha dubte que triar aigua és l’elecció més saludable. Si normalment demaneu vi, cal recordar que les dones haurien de prendre, com a màxim, mig got de vi al dia, i els homes un got. I convé no abusar dels refrescos ensucrats, ni que siguin light, la millor opció, donar prioritat a l’aigua!
  • Per acompanyar, pa, i encara millor si és integral: recordeu que el pa integral aporta més fibra, vitamines i minerals que el pa blanc o refinat.
  • Feu una petita repassada mental del que ja heu menjat els últims dies: això facilitarà que la dieta sigui variada. És clar que de vegades s’imposa escollir el que veieu que us ve més de gust en aquell moment, però jo us recomano tenir-ho també en compte…
  • Per postres: iogurt o fruita. Aquestes haurien de ser les vostres postres gairebé sempre, i reservar altres postres, com altres productes lactis, sucs, rebosteria, etc., per a ocasions esporàdiques.
  • Ah! i, finalment, heu de controlar el que preneu després. No val fer una tria molt saludable i després demanar grans quantitats de cafè o copes amb alcohol per acabar.

 

Com ho veieu?

Si teniu en compte aquestes petites recomanacions, aconseguireu mantenir una dieta equilibrada, a més de gaudir menjant un dia fora de casa. Doble benefici!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.