{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Juntament amb l’esport, la bona alimentació té un dels papers més fonamentals a l’hora de mantenir una vida sana i equilibrada. Els aliments contenen els nutrients que fan que el nostre organisme funcioni correctament i desenvolupi les seves funcions. De tots els nutrients, n’obtenim algun benefici, per això és important conèixer quins aliments els contenen i com ens els hem de prendre perquè els nostres àpats siguin cent per cent saludables.

Aliments essencials per a una vida sana i equilibrada

Oli d’oliva

Dins del grup dels greixos, l’oli d'oliva és un dels més saludables que podem trobar. El principal àcid gras d’aquest producte d’origen vegetal és l’oleic. N’obtenim omega-3 i substàncies com carotens o esterols. L’oli d’oliva és un greix insaturat. La substitució de greixos saturats per greixos insaturats en la dieta contribueix a mantenir nivells normals de colesterol sanguini. Opta per l’oli tant per cuinar com per amanir els plats. Recorda que la ingesta diària recomanada és de tres a sis cullerades soperes al dia.

Verdures i hortalisses

Menjar verdures i hortalisses és essencial per mantenir una vida sana i equilibrada, ja que contenen vitamines i fibra. Però no només això: generalment les verdures estan formades en un 90 % per aigua, de manera que ens poden ajudar a mantenir-nos hidratats. N’hi ha molta varietat i combinen a la perfecció amb pasta, carn, arròs o peix, tant crues com cuites. Pren-ne sovint per gaudir dels seus beneficis.

Lactis

Dels lactis podem obtenir calci, que contribueix al metabolisme energètic normal, al funcionament normal dels músculs i al manteniment dels ossos en condicions normals. Llet, iogurts, formatges… Inclou-los a la dieta!

Carns magres

Recomanades per a una vida sana i equilibrada, ja que contenen proteïnes, que contribueixen a conservar la massa muscular i els ossos en condicions normals. Inclouen el pollastre, el gall dindi, el conill, el llom de vedella, l’espatlla o el filet de porc.

Fruita

Sens dubte, una de les grans protagonistes si volem alimentar-nos de manera saludable. La fruita conté una gran varietat de vitamines i fibra. Igual que les verdures, algunes estan formades gairebé totalment per aigua. Poden ser el refrigeri perfecte per a mig matí o per a l’hora de berenar. Recorda’t de prendre’n com a mínim dues o tres peces al dia!

Cereals

Els cereals es troben a la base de la piràmide de l’alimentació saludable, cosa que significa que n’hauríem de consumir cada dia. Són ideals per a l’esmorzar, ja que el seu contingut en hidrats de carboni aporta energia al cos. També contenen fibra, sucres, minerals i vitamines del tipus B. El gluten és, a més a més, la seva proteïna més destacada. A l’hora de triar-los, opta pels més naturals, i intenta evitar que continguin nivells de sucre innecessaris.

Peix blau o gras

Els greixos que conté aquest tipus de peix són insaturats. El peix blau destaca per l’aportació d’àcid oleic, linoleic i omega-3. L’àcid oleic és un greix insaturat. La substitució de greixos saturats per greixos insaturats en la dieta contribueix a mantenir nivells normals de colesterol sanguini. El salmó, la tonyina, el verat, el bonítol, les anxoves o les sardines entren dins d’aquests peixos.

Fruita seca

La fruita seca també té un paper important en l’alimentació saludable. N’hauríem d’incloure al nostre menú i prendre’n de tres a cinc racions a la setmana. La fruita seca, com les nous, les ametlles o les avellanes, conté vitamines, minerals, greixos saludables, proteïnes vegetals i calci. Si no et ve de gust prendre-la sola, intenta incloure-la a les amanides. Els dóna un toc deliciós!

Llegums

Els llegums contenen hidrats de carboni, fibra, vitamines del grup B i minerals, entre els quals magnesi, potassi i ferro. És recomanable consumir-ne sovint en la nostra dieta, unes dues o tres vegades per setmana. És un aliment que no només és deliciós, sinó que a més es pot cuinar de moltes maneres: en amanides, potatges, cremes… No ho oblidis!

Activia

Activia és una llet fermentada amb els ferments propis del iogurt més Bífidus ActiRegularis. Activia ens ajuda a cuidar la digestió. Prendre’n de manera regular també pot ser un dels passos ideals per assolir el nostre objectiu: viure de manera saludable i equilibrada.

*Consum diari seguint una dieta variada i un estil de vida saludable. Activia conté clorurs naturals que provenen de les sals minerals i que faciliten una digestió normal mitjançant la producció d’àcid clorhídric a l’estómac.”

Com es prepara?