{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Juntament amb l’esport, la bona alimentació té un dels papers més fonamentals a l’hora de mantenir una vida sana i equilibrada. Els aliments contenen els nutrients que fan que el nostre organisme funcioni correctament i desenvolupi les seves funcions. De tots els nutrients, n’obtenim algun benefici, per això és important conèixer quins aliments els contenen i com ens els hem de prendre perquè els nostres àpats siguin cent per cent saludables.

Aliments essencials per a una vida sana i equilibrada

Oli d’oliva

Dins del grup dels greixos, l’oli d'oliva és un dels més saludables que podem trobar. El principal àcid gras d’aquest producte d’origen vegetal és l’oleic. N’obtenim omega-3 i substàncies com carotens o esterols. L’oli d’oliva és un greix insaturat. La substitució de greixos saturats per greixos insaturats en la dieta contribueix a mantenir nivells normals de colesterol sanguini. Opta per l’oli tant per cuinar com per amanir els plats. Recorda que la ingesta diària recomanada és de tres a sis cullerades soperes al dia.

Verdures i hortalisses

Menjar verdures i hortalisses és essencial per mantenir una vida sana i equilibrada, ja que contenen vitamines i fibra. Però no només això: generalment les verdures estan formades en un 90 % per aigua, de manera que ens poden ajudar a mantenir-nos hidratats. N’hi ha molta varietat i combinen a la perfecció amb pasta, carn, arròs o peix, tant crues com cuites. Pren-ne sovint per gaudir dels seus beneficis.

Lactis

Dels lactis podem obtenir calci, que contribueix al metabolisme energètic normal, al funcionament normal dels músculs i al manteniment dels ossos en condicions normals. Llet, iogurts, formatges… Inclou-los a la dieta!

Carns magres

Recomanades per a una vida sana i equilibrada, ja que contenen proteïnes, que contribueixen a conservar la massa muscular i els ossos en condicions normals. Inclouen el pollastre, el gall dindi, el conill, el llom de vedella, l’espatlla o el filet de porc.

Fruita

Sens dubte, una de les grans protagonistes si volem alimentar-nos de manera saludable. La fruita conté una gran varietat de vitamines i fibra. Igual que les verdures, algunes estan formades gairebé totalment per aigua. Poden ser el refrigeri perfecte per a mig matí o per a l’hora de berenar. Recorda’t de prendre’n com a mínim dues o tres peces al dia!

Cereals

Els cereals es troben a la base de la piràmide de l’alimentació saludable, cosa que significa que n’hauríem de consumir cada dia. Són ideals per a l’esmorzar, ja que el seu contingut en hidrats de carboni aporta energia al cos. També contenen fibra, sucres, minerals i vitamines del tipus B. El gluten és, a més a més, la seva proteïna més destacada. A l’hora de triar-los, opta pels més naturals, i intenta evitar que continguin nivells de sucre innecessaris.

Peix blau o gras

Els greixos que conté aquest tipus de peix són insaturats. El peix blau destaca per l’aportació d’àcid oleic, linoleic i omega-3. L’àcid oleic és un greix insaturat. La substitució de greixos saturats per greixos insaturats en la dieta contribueix a mantenir nivells normals de colesterol sanguini. El salmó, la tonyina, el verat, el bonítol, les anxoves o les sardines entren dins d’aquests peixos.

Fruita seca

La fruita seca també té un paper important en l’alimentació saludable. N’hauríem d’incloure al nostre menú i prendre’n de tres a cinc racions a la setmana. La fruita seca, com les nous, les ametlles o les avellanes, conté vitamines, minerals, greixos saludables, proteïnes vegetals i calci. Si no et ve de gust prendre-la sola, intenta incloure-la a les amanides. Els dóna un toc deliciós!

Llegums

Els llegums contenen hidrats de carboni, fibra, vitamines del grup B i minerals, entre els quals magnesi, potassi i ferro. És recomanable consumir-ne sovint en la nostra dieta, unes dues o tres vegades per setmana. És un aliment que no només és deliciós, sinó que a més es pot cuinar de moltes maneres: en amanides, potatges, cremes… No ho oblidis!

Activia

Activia és una llet fermentada amb els ferments propis del iogurt més Bífidus ActiRegularis. Activia ens ajuda a cuidar la digestió. Prendre’n de manera regular també pot ser un dels passos ideals per assolir el nostre objectiu: viure de manera saludable i equilibrada.

*Consum diari seguint una dieta variada i un estil de vida saludable. Activia conté clorurs naturals que provenen de les sals minerals i que faciliten una digestió normal mitjançant la producció d’àcid clorhídric a l’estómac.”

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.