{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La verdura, igual que la fruita, és la base d’una alimentació equilibrada i saludable. Cinc racions diàries de verdura ens aporten els nutrients necessaris que el cos necessita. Les verdures, a més de contenir vitamines, també tenen fibra. Aquí t’indiquem algunes de les verdures que contenen més fibra i les seves propietats.

Les verdures amb més fibra

Carxofa

Aquesta verdura tan deliciosa s’obté del capoll de les flors de la planta. Una vegada cuinada, té un gust i una textura tendres que la fan irresistible. També conté minerals com ara potassi, fòsfor, coure o zinc. A l’hora d’adquirir aquesta verdura, hem de fixar-nos que les carxofes siguin carnoses i que pesin, i que tinguin les fulles fortes i verdes. D’aquesta manera ens assegurarem d’escollir-les correctament. Pots cuinar-les al vapor, a la planxa o utilitzar-les com a guarnició en guisats o arrossos.

Api

L’api és una verdura formada principalment per aigua, per això té una aportació calòrica molt baixa. Tanmateix, el que fa que aquest aliment sigui interessant és l’alt contingut en fibra, vitamines del grup B i potassi. Podem consumir l’api fresc o bullit, però gràcies a la seva textura cruixent, és una opció molt saludable per picar. L’has tastat amb hummus? És la crudité perfecta!

Albergínia

Aquesta verdura de color violeta és una de les que menys calories contenen. És rica en aigua, potassi i, el que més ens interessa, molt rica en fibra i, per tant, és un aliment ideal. A l’hora de comprar albergínies, hem d’assegurar-nos que la pell tingui un aspecte brillant i llis, amb la cueta verda. Es poden conservar a la nevera i estan boníssimes de qualsevol manera: cuites, guisades, a la planxa, arrebossades, etc.

Bròquil

És una de les verdures més riques en fibra; per tant, no podem descuidar-nos-el. El seu contingut en vitamina C i el gust tan exquisit que té el converteixen en l’opció perfecta per acompanyar peixos o carns. Tot i que també podem prendre’l sol, has tastat el bròquil gratinat amb formatge? Fa venir salivera només de pensar-hi! Quan en compris, mira que no estigui grogós; això pot fer que tingui un gust amarg.

Carbassó

Igual que passa amb algunes fruites, una part molt important de la fibra dels carbassons és a la pell, de manera que és millor conservar-la. A l’hora de preparar-lo, talla’n només els extrems i renta bé la resta del carbassó per assegurar-te una ingesta més completa de fibra. Quan en demanis, vigila que siguin ferms, mitjans, compactes i que no tinguin taques a la pell. És recomanable evitar triar els carbassons més grans, perquè acostumen a tenir moltes llavors i poca carn.

Card

De la família de les carxofes, el card és una verdura rica en aigua, potassi, àcid fòlic i fibra. Té un gust lleugerament amarg que podem contrarestar si el barregem amb altres aliments. Com que costa de preparar, s’acostuma a trobar en conserva o bé congelat.

Col llombarda

Aquesta classe de col sol tenir un color rosat fosc o morat molt característic. És una de les verdures més riques en fibra, de manera que va molt bé consumir-ne habitualment. És recomanable prendre-la bullida. Ens hem d’assegurar també que la col estigui dura, cruixent i compacta a l’hora de comprar-la.

Mongetes tendres

Una de les verdures més completes que hi ha: les mongetes tendres contenen vitamina A, àcid fòlic, vitamina C i una quantitat important de fibra. Hi ha dos classes de mongetes: les planes o perona i les fines o rodones. Totes dues es poden consumir cuites, a la planxa, amb patata, tomàquet, en forma de purés… De mil maneres!

Quina d’aquestes verdures amb fibra t’agrada més? Prens prou verdura a la setmana? Si no és així, t’animem a fer-ho!

A més de les verdures, Activia ens ajuda a seguir una dieta equilibrada i contribueix a cuidar la nostra salut digestiva. Inclou-ne en les teves postres o esmorzars!

Activia conté clorurs presents de manera natural, que provenen de les sals minerals, i que contribueixen a tenir una digestió normal mitjançant la producció d’àcid clorhídric a l’estómac.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.