{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

Dificultad
Dificultad
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredientes

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredientes

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Els éssers humans beuen llet des de fa molt de temps. De fet, els científics creuen que els nostres organismes van desenvolupar per primera vegada la capacitat per digerir la lactosa fa uns 7500 anys a Europa central.1 Al llarg de milers d'anys, el consum de llet s'ha estès en la nostra alimentació i per tot el món.

Per preservar aquest ingredient d'origen natural i fer que el seu consum fos tant saborós com segur, solíem confiar en un procés antic: la fermentació. Les coses van canviar una mica quan Pasteur va introduir la pasteurització l'any 1862.2 No obstant això, la fermentació segueix mantenint la seva importància en l'actualitat, gràcies als seus altres avantatges en termes tant de sabor com de beneficis per a la digestió de la lactosa. Descobrim els cinc beneficis de la llet fermentada

Benefici 1 de la llet fermentada: sabor, sabor i més sabor

Són nombrosos els beneficis de la fermentació de la llet: el més evident, especialment per a les papil·les gustatives, és el sabor. Independentment de si pren iogurt grec o búlgar, quefir europeu, jocoque mexicà o filmjölk suec, totes aquestes begudes de llet fermentada s'elaboren mitjançant el procés de lactofermentació. Aquest procés implica l'addició de cultius bacterians a la llet, que posteriorment s'escalfa suaument.

Els bacteris, quan s'afegeixen, s'alimenten de la lactosa present en la llet i la converteixen en àcid làctic.3 Aquest àcid làctic és el responsable dels tocs intensos i àcids presents en nombrosos productes alimentaris fermentats, inclosos les llets fermentades i el iogurt.

Benefici 2 de la llet fermentada: la seva espessor

La fermentació no només transforma el sabor de la llet, sinó que també en modifica la textura. L'àcid làctic i l'acidesa produïts pels bacteris fan que la llet es torni més espessa.4

Si es deixa prou temps, la llet es qualla i es formen la textura més densa i el sabor lleugerament més àcid del iogurt natural (iogurt grec, quefir…), o fins i tot el formatge fresc.

El iogurt és un tipus específic de llet fermentada. Amb tocs més àcids que els del iogurt, la consistència de la llet fermentada se situa entre la consistència cremosa i tova del iogurt i la consistència diluïda i suau de la llet. Tots els sabors i les textures diferents es deuen a la varietat de soques bacterianes.

A DANONE, recorrem a la nostra «biblioteca de soques», una col·lecció única de soques bacterianes (més de 4000 microorganismes, dels quals 1800 són exclusius de DANONE) per combinar diverses soques vives i desenvolupar els grans sabors i textures dels nostres iogurts.

Benefici 3 de la llet fermentada: la seva seguretat

Els canvis químics que es produeixen mitjançant la lactofermentació no només influeixen en el sabor de la llet. També impedeixen la proliferació de contaminants patògens.5-6 Així i tot, no és cap novetat, ja que fa milers d'anys que els humans fermenten llet.7

Sabia que una de les primeres formes de iogurt la van descobrir a l'atzar les tribus de pastors protobúlgars?

Benefici 4 de la llet fermentada: descomposició de la lactosa i millora de la seva digestibilitat

La llet conté un sucre natural conegut com a «lactosa». Durant el procés de fermentació, els bacteris vius s'alimenten d'aquest nutrient i en descomponen una part en compostos més digeribles. És un dels motius pels quals diferents productes derivats de la llet fermentada contenen diferents quantitats de lactosa.8

I encara n'hi ha més! Els bacteris vius presents a la llet fermentada i el iogurt contribueixen a descompondre la lactosa del producte a l'intestí i, per tant, milloren la digestió de la lactosa en les persones que tenen problemes per digerir-la.9

Aquest benefici podria ser útil per a les persones que tenen dificultats per digerir la lactosa10 que intenten reduir-ne la ingesta a la seva alimentació diària.

Benefici 5 de la llet fermentada: gaudir de la llet de diferents maneres

Gràcies als seus sabors i textures variats, i als seus beneficis per a la digestió, la llet fermentada i els seus derivats, com ara el iogurt, són bones opcions per a la seva inclusió en una alimentació equilibrada i un estil de vida saludable.11 A més, són refrescants, fàcils de personalitzar com a postres divertides, senzills d'utilitzar en receptes i adequats com a refrigeri a casa o per endur.

La llet fermentada i el iogurt poden aportar diversitat a la seva alimentació diària i ajudar-lo a aconseguir el consum recomanat de calci.12

Aliments fermentats: una varietat de productes saborosos de tot el món

La fermentació no només ens ha proporcionat el gran sabor, la textura i la llarga durabilitat dels nostres iogurts; aquest procés antic també ens ha ofert milers de productes alimentaris a tot el món. Entre ells es troben el tempeh, el kimchi, el kombucha, la xucrut, o fins i tot el pa i el vi. Per què no descobrir la diversitat dels aliments fermentats de tot el món?

 

FONTS

1 http://journals.plos.org/ploscompbiol/article?id=10.1371/journal.pcbi.1000491
2 https://www.oie.int/doc/ged/d9152.pdf
3 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3833126/
sup>4 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0958694606002287
5 http://file.scirp.org/pdf/FNS_2014021310355207.pdf
6 https://www.researchgate.net/publication/222066801_Fermented_foods_and_food_safety
7 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26175483
8 http://foodintolerances.org/fr/teneur-des-aliments-en-lactose/9 https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763El iogurt conté cultius vius. Els cultius vius del iogurt o de la llet fermentada milloren la digestió de la lactosa del producte en les persones que tenen problemes per digerir-la
10 https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance
11 http://www.euro.who.int/en/health-topics/disease-prevention/nutrition/a-healthy-lifestyle12 http://www.mangerbouger.fr/Les-9-reperes/Les-9-reperes-a-la-loupe/Produits-laitiers / French Ciqual Table 2016 / Yogurt & fermented milk

¿Cómo se prepara?

TEMAS
{{freetag}}

¿Quieres publicar un comentario? Regístrate o Inicia sesión

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Responder

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Responder

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Responder
Danone utiliza cookies propias y de terceros para mejorar su experiencia de navegación, realizar tareas de analítica y mostrar contenidos acorde a tus intereses. Si continuas navegando, entendemos que aceptas nuestra política de cookies.